Bebek alışveriş listesi

Evet çok klasik ama gerekli bir klasik olduğunu düşünüyorum. Ben hamileyken sabah akşam bloglarda annelerin alışveriş listelerine bakıp durdum. Buna rağmen yine eksik/fazşa ya da gereksiz şeyler aldım (bana göre tabi).
Bir de kendim bir alışveriş listesi yapayim dedim.


Akla ilk gelen şey ya bebek odası ya da bebek arabası. İkisi de çok zor seçimler. Bizim bebek arabamızı halalarım hediye ettiler sağolsunlar. Modeli ise NURSE TRİO BANDİT. Portbebe + Oto koltuğu + Pusetten oluşuyo.

Genel olarak üründen memnun kaldım ama değiştirmek istediğim şeyler yok değil. Sepeti aşırı derece de küçük. Sepet deyip geçmeyin alışverişe gittiğinizde can kurtarabilir. İkincisi oto koltuğundan memnun kalmadım. Bence yeni doğan bebekler için hiç uygun değil. Bu yuzden de 2.5 ay portbebeyi kullandık ve çok zor oluyordu. Malum inanılmaz ağır bir şey ve araba da aşırı yer kaplıyor. Gerçi ilk aylarda doktorlar yatılı pozisyonu tercih ediyorlar o yuzden otokoltuğu seçiminde dikkatlı olmak gerek.
Çok kolay açıp kapanan bir puset (BİG UP ABLA lol) ve kapandığında çok yer kaplamıyor arabada. Üçüncü kısım (şimdiki kullandığımız) çok çok çok rahat. İki taraflı kullanabiliyorsunuz ve tamamen yatış pozisyona geçebiliyor (dışardayken bebeğinizi yatırmak için şart!) Tek dezavantaj (ama bu tip trio pusetlerde genelde bu şekil diye biliyorum) son kullandığımız kısımı arabaya koymak için sürekli üsteki bölümü çıkarmanız gerekiyor, bu da tek başınıza olduğunuzda oldukça zor (bebeği önce arabaya koyup sonra işlemi yapmanız gerekiyor, bebek kucağınızda tek elle zor ama ben warrior bir anne olduğum için başarıyorum haha)
Yani şimdi olsa otokoltuk haricinde tekrar alırdım diyebilirim !


Bebek odasına gelince ahhh ahh.. O konuda çok dertliyim. Baştan bütün annelere tavsiyem. Ya takım alın ya da takın alın :) Ben orijinal olmak istedim ağzıma yüzüme bulaştırdım :) Dolap + Şifonyeri İkea'dan aldım ve çok pışmanım. Şu anda şıfonyer kırık, dolapta hiç sağlam durmuyor ve bebek için uygun değil. (öyle olunca kendi eşyalarımla dolu hehe). Yatağı da kendim tasarladım ve bir marangoza yaptırdık. Yaptırmaz olaydık ki iki gün geçmeden korkuluk kırıldı. Zaten yatağı teslim edene kadar anamız ağladı resmen! Adama peşin parayı verirsen işi yaptırmadan olacağı bu! Saftirik kocam benim sevgiler saygılar :)
O yuzden bilindik isimlerden alıp takım almayı öneriyorum sevgili anneler. Bebekomda sade ve şık takımlar var beğendiğm. Fiyatı bazılarına yüksek gelebilir ama bence kesinlikle değer ve çok uzun vadeli bir oda.


İlk aldığımız şeyler arasında sıradaki ana kucağı. Bizim aldığımız Chicco new dreams.
Tavsiye etmiyorum. İsteyene de uygun fiyata satabilirim hahah :) 
Şaka bir yana şimdi olsa sallanan ana kucaklarını tercih ederim. Benim oğlum çok gazlıydı ilk aylarda. Sallanan ana kucakları eminim daha iyi gelirdi ve kendi kendine uyumasına yardımcı olurdu. Bir keresinde arkadaşımın kızının sallanan anakucağına koydum ve uyudu! Benden tavsiye :)

İlk aylar için aldığımız beşik Mothercare'den. Şiddetle tavsiye ediyorum! Hem çok çok uygun hem sade ve şık tam sevdiğim gibi hem de sallanabilen bir beşik. Biz 5. ayına kadar kullandık.

Doktorumuz 4. aydan itibaren artık kendi odasına yatır demesine rağmen beşiğimiz küçük gelmeye başlayınca park yatak aldım :) Kıyamadım oğluma ama hiç iyi bir örnek değilim! Yine de benim gibi kıyamazsanız Kraft'ın park yatağını önerebilirim :P Memnunuz (hala kullanıyoruz) Ama o dönencesi komik yani dönence var diye aldanmayın hiç kullanmadık! İzmire gittiğimizde yanımıza aldık ve sıkıntı çekmedik gayet rahat taşıdık (Değil mi aşkım :)) ) 

Küçük ama önemli bir ayrıntı bezlerımız Prima Premium Care ve ıslak mendilimiz Uni baby. (Saf su ve pamuk kullanmak yeni doğanlar için çok çok önemli!) Çok memnunuz!

Bebek bakımı için kullandığımız ürünler Mustela'nın bebek bakım serisi.
Kokusuna bayılıyorum! İlk aylarda her gün kova banyosundan sonra yağ sürüp, hafta da bir bunlarla yıkıyodum. Herşeye rağmen yeni doğanlarda çok sık kullanmamakta fayda var.


Detay ürünler

Braun ateş ölçer : Çok gerekli olduğu söylenemez! Normal fiyatta bir tane yeterli.

Weewell Telsiz:
 Bir Must Have! Net!

Oda termometresi




Weewell çok amaçlı mutfak robotu
Çok memunum, başta meyve sıkacağını şimdide bebeğimin çorbalarını ve meyvelerini ezmeye kullanıyorum!

Avent elektrikli süt pompası
Emir sarılık olduğunda ve hastanede kaldığında iyi ki aldım dedim. Göğuslerim çok çok sızladığında imdadıma yetişti! (elektrikli şart değil, zaten benim kisi hemen bozuldu hem manueli kullandım) 
Oyun halısı
Tiny love: Memnun kalmadım Emir hic ilgilenmedi çok basit kaldı almayın derim.



Emzik Luc et Lea
3. ayına kadar emziği kabul etmedi Emircik. Bir kaç model denedikten sonra fransadan aldığım bu emziği hemen aldı ve o gün bugün bunu kullanıyoruz (anannemiz ve teyzemiz sağolsun uçer beşer getiriyorlar) 

Weewell yoğurt yapma makinası
Çok gerekli olduğunu söyleyemem, kendim yapmayı daha az zahmetli buluyorum! 

Mama sandalyesi

Chicco Polly

5. aydan itibaren kullanıyoruz. Bence çok yer kaplıyo ve temizlemesi zahmetli ama küçük bebekler için rahat. Tepsisi de gayet geniş. Üst kısmı pislendiğinde kaldırıp alt tepsiyi kullanabiliyorsunuz (çok mu gerekli? değil bence!) 



İkea mama sandalyesi
Annemin evinde de bir tane olsun dedik ve bunu aldık. Çok daha memnunum. Temizlesi çok daha rahat. Seyahatlerde de yanımıza aldık, çok rahat ettik. İyi ki almışım!




Bumbo

Her bebek için değişir ama Emir sevmedi Bumboyu. Hep öne ya da yanlara eğiliyordu. Yani bizim için gereksizlerden :) 

Yan yatma yastığı
Eğimli yastık

Yenidoğan bebeklerin başı biraz daha yüksekte olması gerek. Bunun için eğimli yastığı yatağın altına koydum. 



Listem şimdilik bu kadar. Umarım anne adaylarına yardımcı olur.

Sevgiler!

Yorumlar